Fidesz: Szakmai alapon győzött Mészáros Lőrinc cége!
Hogy is lett volna másként...
A 2017 végén alapított, mindössze 2 fős cég két kínai vállalattal nyerhette el a megbízást a portál szerint.
Csirkét és pulykát visznek majd Kínába.
Egy-két eljárást egyszerűsítenek, megoldódik a kínai–magyar konzorcium körüli bonyodalom, és már kezdődhet is a tervezés és az engedélyezés – reméli a Pénzügyminisztérium.
Sajtóértesülés szerint a kínaiak új elképzeléssel állnak elő.
A pénteken megjelent kormányhatározat a csillagászati összegű kínai vasút ügyét is Palkovics kezébe adta, aki egyébként eddig is a közlekedési tárcát is magában foglaló ITM-et vezette.
Új eljárást rendel el a kormány a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyar szakaszának fejlesztésére, miután az építkezés becsült költsége mintegy 10 százalékkal megemelkedett.
Ezúttal a Budapest-Belgrád vasútvonal építésének ellenőrzésére adott milliárdokat.
A magyar mérnökök által meghatározott pénzügyi keret 525 milliárd forint, plusz 10 százaléknyi tartalék.
Merthogy a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának megépítése nem lesz kis dolog, a jobbikos Szilágyi György szerint a Budapest–Kelebia-vonal megépítése Magyarország várhatóan legdrágább vasútépítése.
Elegáns megoldást talált a kormány a kényelmetlen, nehezen védhető, a kínaiakkal összehozott Budapest-Belgrád vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányával. Az összkép viszont enélkül sem jó.
A Heti Válasz forrásai szerint a Budapest–Belgrád-vasútprojektben szerepet kaphat a frissen szerzett cég.
Nem aratott osztatlan sikert a pekingi kormány 16+1 programja, amelynek a keretében kelet-közép-európai országokban indítanak beruházásokat, és amelynek a csúcstalálkozóját hétfőn tartják Budapesten. Magyarország persze ebben is kivétel.
Élesítette az atomfegyvert Magyarországgal szemben az EU. A lakosság harmada még mindig a létminimum alatt él, a gáz ára nálunk drágult a legjobban. Hatcsillagos szálloda lesz Etyeken, a mezőkövesdi foci pedig szárnyal. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
A kancellár a szerb elnökkel találkozott, utána bírált egy fontos beruházást.
Kína európai terveiben Szerbiáé a kulcspozíció – legalábbis így gondolják Szerbiában, ahol nagy reményeket fűznek a forgalmas Belgrád–Kelebia-vonal modernizálásához, még akkor is, ha a 160 km/h-s sebesség emelését nem forszírozzák.
A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című konzervatív német lap a Belgrád–Budapest-vasútvonal korszerűsítésével, illetve Kína és a kelet- és közép-európai térség 16 országának budapesti csúcstalálkozójával kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.
A Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújítása és korszerűsítése után az ígéretek szerint 3,5 órára csökken a menetidő a két főváros között, valamint fellendülhet a teherforgalom. A beruházást a költségei miatt sokan bírálják. A szerbiai szakasz egy részein 200 kilométer/órával is mehetnek majd a vonatok, és a vonalon nem lesznek átkelők, csak alul- és felüljárók.
A kínai miniszterelnök budapesti látogatására időzítve megjelent az első közbeszerzési pályázat a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítására.
Alig van érv, amiért megérné Magyarországnak a Belgrád–Budapest-szupervasút megépítése, Kínának viszont több okból is elemi érdeke. A megtérülés hiányában Brüsszel sem adott rá pénzt, így maradt a súlyos kínai hitel.